maanantai 5. maaliskuuta 2012

Tumma kausi

Jos loukkaannut helposti niin älä lue, tää voi olla vähän rankka. Muistutan vaan et tää blogi kertoo mun kokemuksista täälä, ja mitä mun pään sisällä liikkuu tällä hetkellä, miten koen asiat nyt.




Ei jaksa, ei kiinnosta, ei pysty, ikävä - onko ikävä? Mikä on? Ei ymmärrä, kaikki hajoilee ympärillä.

Draama koulut on välillä outoja paikkoja. Ne yrittää vaan niin saada meistä hyviä näyttelijöitä ja yrittää imee meistä kaiken irti, repii meiän syvimmät aatteet ulos. Voiko taiteilijat ikinä olla onnellisia?

Musta tuntuu että kukaan ei ees ymmärrä, ketään ei kiinnosta, te ette usko tarpeeks että oon oikeesti täälä ja tulin tänne koska halusin. Mut otettiin sisään tänne kouluun, mä opiskelen ulkomailla näyttelijäks ja mä en saa kestään mitään reaktioo. Kukaan ei oo onnellinen mun puolesta, kukaan ei järkyttyny kun lähin tänne, miksen saa reaktioo. Ketään ei kiinnosta. Kukaan ei usko oikeesti.

Täälä alkaa näyttelijäopiskelijat hajoileen. Tiedän jo tyyppejä jotka on ihan masiksessa, suunnittelee tappavansa ittensä, joku on syvässä masennuksessa, ne jotka on joskus polttanu kessua on alottanu uudelleen, ihmiset sairastelee, yhtä viedään joka toinen päivä sairaalaan psyykkeen takii, yks ei saa nukuttua ja pimenee päässä niin selvii että on reikä sydämessä. Ihmissuhteet hajoilee.

Mä niin ymmärrän miks näyttelijät pysyy niin tiiviisti yhessä myös työelämässä, kukaan muu ei vaan tajua kuinka rankkaa tää on ja kuinka tää vaikuttaa myös päähän. Onneks mulla on Veera täälä, mietitään ihan samoja juttuja. Muille tutuille ei ees jaksa enää avautuu ku ei kukaan tajua.

On ehkä kotiin kaipuu, mutta en mä sielä jaksa ees alkaa jauhaan näistä asioista. En saa kuitenkaan ymmärrystä ja lohdutusta, tää pitää elää et tajuaa. Vieraassa maassa, vieraalla kielellä, pois kotoo, pois turvallisesta tutusta elämästä, lähtee hakeen itteensä muualta, huomaa et on oma juttu, tätä haluan, mut miten pää kestää..

Ilmapiiri niin vaikuttaa mun päähän, ja Veeran. Plus viä molempien henkilökohtaset ongelmat kaiken päälle.

Pelottaa miten koulussa käy, oon alkanu panikoimaan. Yhtä runoo opettelin kolme viikkoo ja osasin sen täydellisesti ilman vaikeuksii. Esitypäivänä pääsin vaikeroiden puoleen väliin kunnes sanoin että ei tästä tuu mitään, en voi tehä tätä. Sit pidättelen itkuu tunnin loppuun ja ootan vaan et pääsee Veeran huoneesee, saman tien purskahtaa vaan itkuun. itketään muutenki nykyään aika paljon.. Veera viä enemmän. Ja ei osaa auttaa enää kun itekin kaipaa jotai auttamaan. autetaan toisiamme puhumalla, mut.... en tiiä. Toivottavasti tää tumma kausi päättyy pian. En jaksa ku ketään ei kiinnosta. Oon aina ollu vahva, mä en ikinä oo tarvinu mitään lässyn lässyn lohdutusta, mutta kyllä nyt vaan toivois että ois kotona äidin kainalossa.

Jos joku ottaa tän loukkauksena, siitä vaan. Saanpahan jotain reaktioo aikaan. Mulla ei just nyt tunnu vaan mikään missään.

3 kommenttia:

  1. :/ koittakaa nyt jaksaa siella hei, ettette ihan itteenne loppuun aja! ei siitakaan nyt mitaan tuu jos vaan loppuu voimat ja psyyke ja kaikki sen koulun kans. rankkaahan se tietysti on, huittisis oli varmaan ihan leikkia tohon yliopistotasoon verrattuna, mutta ei se nyt noin rankkaa pitais olla, etta opiskelijat on kaikki ihan masiksessa ja haluavat tappaa ittensa. eihan sillon opiskeluissakaan pysty pistaan parastaan jos ei oo mitaan voimavaroja jaljella. sopivissa maarin stressi tietty tekee sen etta pistaa paneen parastaan, mutta toi on jo liikaa. oon oikeesti huolisani teista! yrittakaa jaksaa ja olla antamatta sen ilmapiirin vaikuttaa, ei se ns. "luomisen tuska" kenestakaan parempaa taiteilijaa tee, se on pelkkaa paskapuhetta. mut onneks teilla on siela toisenne, pitakaa toisistanne huolta, pitakaa katse tahdattyna siihen kun sitten kymmenen vuoden paassa asutte hollywoodissa kartanoissa ja teette supersuosittuja leffoja ja saatte vaan leijuu :D thriller soi taustalla jne. toivottavasti toi tumma kausi kohta helpottaa. (p.s. en tiia miks tossa mun nimen ymparilla on noi ~* jutut mut whuteva)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, täytyy nyt tässä jaksella, ja tosiaanki ollaan kiitollisii toisistamme :) Tänää taas tuli sellanen et vitun koulu ku ne vaan haluu opettaa meistä jotain musikaali teatteri pellejä jotka juurtuu walesii ja ei oo mitään elämää. nyt ens viikko pitäs olla catch up week niin meil on kaikkia aineita paitsi kahta vaikka piti olla vain kahta ainetta joilla on kirittävää!! Mut nää ei halua että meil on mitää elämää! Hermo menee mut mä nään perhettä ens viikol nii tähtään siihen, sit kohta pääsee kotiin niin saa pää vähä tuuletusta tästä omistushalusesta tukahduttavasta koulusta!

      Poista
    2. AIniii! Ja of course much bling bling wanna big house hollywood! :D

      Poista