torstai 31. toukokuuta 2012

Suomi, kaipaan sua

Huh! Vielä kerkesin tässä kuussa :)

Kotiin haluan nyt enemmän kun koskaan! Täälä on niin vaikeeta ku ei asiat toimi!! Suomessa asiat hoituu vaan niin vaivattomasti. Esimerkkinä voin nyt heittää tähän:

Talon VUOKRAAMINEN
Alotettiin alkuvuodesta etsiä taloa joka löytyikin melkein heti. Mentiin kiinteistön välitys toimistoon ja allekirjoitettiin papereita ja maksettiin takuu summa. Meitä on nyt siis neljä asukkia sielä. Veera, minä, Mark ja Isabella. No sitten että asia menee eteenpäin niin tarvitaan brittiläisiä takaajia.. öö mennään vaan vuokralle.. No jokainen sitten hommas takaajat ja vaikeuksien kautta saatiin minä ja Veera äitimme takaajiksi vaikkeivat brittejä olekaan. Ja nämä sitten allekirjoitti sopimukset. No sitten pitää vielä maksaa ekan kuun vuokra. Ok. melkein kaikki on nyt maksanut sen. Sitten vielä jatkuu. Saatiin yks kirjan paksunen sopimus johon kuuluu meidän neljän asukin allekirjoittaa kahteen eri kohtaan ja siihen tarvittiin todistaja! :D Tää on siis edelleen vuokra-talo! No sitten jokaisen takaajan pitää myös allekirjoittaa oma osuus tästä ja heille kanssa todistajat. No meidän porukat nyt ei varmaan sitä ihan noin vaan allekirjota. No tässä vaiheessa saatiin sitten vielä kolme kappaletta lisää näitä sopimuksia xD Aaaaahahah jotka pitää nyt myös taas kaikkien kirjottaa. Mä - en - ymmärrä ! Haloo! Meitä kohdellaan kun mitäkin rikollisia, vähän hämärää. Oltais vetäydytty Veeran kaa tästä jo aikoja sitten ellei meiän rahat ois kiinni siinä, sillä sanottiin että ei välttis saa rahoja takasin jos vetäytyy... Juu.. No ollaan yritetty saada vuokraemäntää kiinni että voitas jättää muutama muutto laatikko sinne talolle kun ei saada kaikkia koneeseen... No numero ei toimi?? No swift agentti sit soittaa ja kysyy ja ei kuulemma sovi ennenkun asiat on hoidettu! Kirosana me ollaan maksettu vaikka mitä jo ja stressattu ja hoidettu ja ei voi sen vertaa tulla vastaan!!!!!! Tänään mennään sinne toimistoon sanoon vähän et mitä mieltä ollaan tästä hämärä touhusta. Ihan naurettavaa!! Jos Suomessa menee vuokralle niin sinä itse yksinäsi allekirjotat yhen A4:n ja siinä se. HAH! oon niin ärsyyntyny etten ikinä.. Tässä on kaikkee muutakin pikku sählinkii ollu... Yks unohti palauttaa jonku paperin nii sanottii et pari päivää aikaa tai talo menee alta.. Mä en ikinä enää aio näin vaikeesti hoitaa mitään ja otan etukäteen selvää miten asiat hoidetaan. Ite kun oon sellanen et viralliset asiat pitää saada hoidettua parissa päivässä. EI kolmen kuukauden ajan!!!

Noin, nyt sai vähän taas purettua itseään. Vihaan tätä maata. Kukaan ei luota kehenkään. Alkaa ärsyttää kun ite on niin hyvä ihminen ja luottamuksen arvonen ja sit kohdellaan kun jotain maahanmuuttaja rikollista... Inhottavaa. Aion ihan kettuillakseni menestyä ja saada kaikki maailman rahat että voin vaan heitellä rahaa vuokra emäntien naamoille että siinä pari milliä oon nyt tässä pari kuukautta. AAAARGGHHT!!!

Mitäs teille. :D No kouluvuos on muuten nyt loppu ja en vois enempää odottaa Suomeen pääsyä. Kesä <3 Suomi <3 Suomen kesä <3

Away from Home part 1 on nyt takana. Vuosi oli rankka. Yks elämän rankimmista. Kurssi on sen arvonen. Kuulin että nyt on helpompaa seuraavat vuodet. Paljon oon oppinut, paljon parantanut luovia piirteitään, kieli parantunut, oppinut rakastamaan Suomea ja olemaan niiiiin ylpeä Suomalaisuudestaan, oppinut pettymään...suunnattomasti. Koekuvauksia, hakemuksia, niissä käyty paljon ja lähetetty satoja niin Suomeen kuin tännekin. Pettynyt kun suurimmasta osasta ei kuulu takasin. Pettynyt ihmisiin, tyhjiin lupauksiin, pettynyt tähän yhteiskuntaan.. pettynyt itseensä. mutta myös..Oppinut arvostamaan monikielisyyttään, itseään, kotimaataan, ystäviään, perhettä, luotettavia ihmisiä. Oppinut kiertelemään vastauksia koska jutut leviää heti, en kerro mitään mitä en halua ja ei enää edes hävetä sanoa että ei kuulu sulle. Oon oppinut sanoon ei. Paljon saanut itsevarmuutta, kukaan ei enää pääse mun ihon alle ellen anna.. Oppinut rakastamaan itseään ja tärkeitä ihmisiä enemmän kuin koskaan. Olen vahvempi kun ikinä ja tiedän kuka oon ja mitä haluan ja kehen luotan. Olen vahva.

Vaikka kotona on myös oottamassa inhottavia tilanteita, tiedän mitä haluan. En aio enää ikinä nöyristellä kenenkään eessä ellen sitä ansaitse.

Nähää syyskuussa.

Katja

2 kommenttia:

  1. terve, vaihetaanko elämiä? mä vihaan suomee ja en osaa enää suomee ja mun elämä pyörii britannian ympärillä :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D haha! Vaikka! Sais sen melkei kymmenen vuotta taaksepäin ja ois aikaa luoda jo uraa silloin :D

      Poista